Щоб Ваша фінансова мрія збулася -
крокуємо разом за планом
Календарне планування
«ФІНАНСОВА КУЛЬТУРА» 35 годин
№
з/п
|
Назва теми,
зміст навчального матеріалу
|
Державні вимоги до
рівня загальноосвітньої
підготовки учнів
|
||||||||
ВСТУП (2 години)
|
||||||||||
1
|
Тема 1. Фінансова культура як
основа забезпечення добробуту.
Фінансова культура та її значення для розвитку суспільства.
Сутність фінансових відносин.
|
Учень/учениця:
визначає поняття «фінансова культура», «добробут»,
«гроші», «кредит»;
називає основні
форми фінансових відносин;
розповідає про «замкнене коло бідності»;
розуміє від чого залежить добробут країн світу
і кожної людини
|
||||||||
2
|
Добробут, багатство, бідність,
«замкнене коло бідності».
|
|||||||||
Розділ І. ЗАРОДЖЕННЯ ФІНАНСОВОЇ
КУЛЬТУРИ ЛЮДСТВА
(НАРИСИ З
ІСТОРІЇ) 12 годин +1
|
||||||||||
3
|
Тема 2. Виникнення і розвиток
товарно-грошових відносин.
Товарні відносини у стародавньому світі.
«Кар’єра» срібла та золота.
|
Учень/учениця:
усвідомлює значення товарно-грошових відносин
для економічного розвитку країн;
розповідає про бартер, замінники грошей, гроші;
наводить приклади з
історії розвитку
товарно-грошових відносин
|
||||||||
4
|
Поява паперових грошей. «Зручні гроші»
Гроші в період війн та революцій.
Чи вічні гроші?
|
|||||||||
5
|
Тема 3. Виникнення та розвиток
біржової торгівлі.
Що таке біржа. Біржовий товар..
|
Учень/учениця:
розповідає про біржовий товар;
розрізняє види бірж;
розуміє роль бірж у товарно-грошових відносинах;
наводить приклади з історії
розвитку біржової торгівлі
|
||||||||
6
|
Створення товарних бірж у XVI-XVIII ст. Амстердамська біржа – праобраз сучасної біржі
|
|||||||||
7
|
Тема 4. Зародження банківської системи.
Лихварство. Перші безготівкові операції.
Перший банк в Генуї.
Амстердамський банк – найбільший банк Європи початку XVIІ ст.
|
Учень/учениця:
розповідає про
виникнення банківської системи;
розрізняє окремі банківські операції;
порівнює лихварство з
діяльністю сучасних
фінансових установ;
розуміє роль
банківської діяльності для розвитку
товарно-грошових відносин;
наводить приклади
найбільш відомих
банківських установ світу
|
||||||||
8
|
Початок формування банківської системи окремих країн
у XVIII-XIX ст. Тематичне
оцінювання № 1
|
|||||||||
9
|
Тема 5. Еволюція податкової системи країн світу.
Життя без податків. Історія виникнення податків. Закони і податки Афін.
|
Учень/учениця:
розповідає про податки;
наводить приклади з історії податків;
розрізняє окремі види
податків;
усвідомлює призначення
податкових платежів
|
||||||||
10
|
Деякі податки в Середньовічній Європі. Абсурдні податки.
|
|||||||||
11
|
Тема 6. Страхування: зародження та розвиток
Зародження страхування
в Месопотамії. Страхування в епохи античності та Середньовіччя.
|
Учень/учениця:
розповідає про призначення страхування;
наводить приклади з
історії страхування;
порівнює форми страхування
у різні часи;
усвідомлює місце
страхування в системі
фінансових відносин
|
||||||||
12
|
Морське страхування в
епоху Великих географічних відкриттів.
Лондонська страхова
корпорація (XIX ст.).
|
|||||||||
13
|
Контрольна робота № 1
|
|||||||||
14
|
Брейн-ринг «Історія
виникнення та розвитку фінансових відносин»
|
Учень/учениця: наводить приклади з історії
формування фінансових відносин;
розуміє взаємозв’язок
між різними
видами фінансової діяльності;
розповідає про
виникнення фінансових установ
|
||||||||
15
|
Тематичне оцінювання № 2
|
|||||||||
Розділ ІІ. РОЗВИТОК ФІНАНСОВИХ
ВІДНОСИН В УКРАЇНІ
|
||||||||||
16
|
Тема 7. Формування
грошово-фінансової системи Київської Русі.
Безмонетна епоха.
|
Учень/учениця:
розповідає про
без монетну епоху та
історію
виникнення гривні;
характеризує кредитні
відносини в часи
Київської Русі;
порівнює умови позик в Київській Русі
та сучасній Україні;
наводить приклади податків того часу
|
||||||||
17
|
Гривня: історія виникнення. Правила надання кредиту у «Руській правді».
|
|||||||||
18
|
Позики як можливість потрапити у рабство. Данина.
|
|||||||||
19
|
Тема
8. Становлення грошового обігу і фінансів під впливом країн-загарбників.
Лихварський кредит.
|
Учень/учениця:
розповідає про окремі
події з історії розвитку
кредитно-фінансових відносин в Україні у XV-XIX ст.;
наводить приклади податків того часу;
розуміє передумови
виникнення страхування в Україні
|
||||||||
20
|
«Побожні банки».
|
|||||||||
21
|
Грошова реформа короля Августа.
|
|||||||||
22
|
«Мідний бунт в Москві».
|
|||||||||
23
|
Податки «показанщина», «покабанщина», «поколющина».
|
|||||||||
24
|
Перші національні
страхові товариства «Дністер» та «Карпатія».
|
|||||||||
25
|
Тематичне
оцінювання №3
|
|||||||||
26
|
Тема 9. Формування
та розвиток фінансових відносин в незалежній Україні.
Купоно-карбованці багаторазового використання.
|
Учень/учениця:
знає про грошові одиниці незалежної
України;
характеризує грошову реформу 1996 року;
наводить приклади
сучасних податків
розуміє необхідність слати податків;
розповідає про
перспективні форми страхування
|
||||||||
27
|
Грошова реформа 1996 року.
|
|||||||||
28
|
Цікаві факти з історії банківської системи сучасної України.
|
|||||||||
29
|
Найбільші українські банки.
|
|||||||||
30
|
Перспективні форми страхування.
|
|||||||||
31
|
Контрольна
робота
|
|||||||||
32-33
|
Проект. «Фінансова
культура українського народу»
|
Учень/учениця:
розповідає про фінансову
культуру
українського народ у в різні
історичні епохи;
називає характерні
риси менталітету українців;
аналізує вплив
менталітету на
прийняття фінансових рішень
|
||||||||
34
|
Тематичне
оцінювання №4
|
|||||||||
35
|
Повторення
|
|||||||||
ДО ТЕМИ: "Виникнення та розвиток біржової торгівлі."
Як працює Чикагська біржа
Протягом усієї історії було чимало дивних, незвичайних та незрозумілих податків. Багато з них упроваджувалися для того, щоб підвищити додаткові надходження, в той час як метою інших було сприяння соціальним змінам. Дивні та незвичайні податки
Причини виникнення та зростання міст у Європі
Джерело : http://subject.com.ua/textbook/history/7klas/11.html
Комментариев нет:
Отправить комментарий